tisdag 11 december 2012

Händelser

Ja, alltså det är tyst här inne. Man kan väl säga att jag hamnat i en slags bloggtorka.Det är väl inte så att jag har mer att göra än normalt, det har bara inte blivit av att jag uppdaterat nått. 
Den sista uppdateringen var väl i november...
Hela hösten och början på vintern har varit lite annorlunda än normal kan man säga. I grunden är det körkortet som ligger och maler. Det är mitt största fokus just nu. Efter begravning och ursättning fick jag börjat med pluggandet på allvar, samtidigt som jag blev valpvakt åt Loppan. Sen blev det födelsedagar och i slutet av november hade jag äntligen läst ut teoriboken. Jag brukar läsa ganska fort, men det tog ändå förvånansvärt lång tid att läsa ut den. Den var ju ändå bara på en 300 sidor. Kan ju ha att göra med att det är ganska tråkig läsning, hehe. 
Hux flux blev det december och advent och förberedelser inför jul. Och från och med i morgon kommer jag ha Loppan här en vecka när hennes familj åker på semester. 

Här kommer hon sova förresten:

Man tager vad man haver. En gammal trådback och tre "trådhyllor" från en gammal garderob knåpades ihop till en liten sovbur. Den kanske är lite liten för en grand danois, men man brukar ju säga att de kan rulla ihop sig som en kanelbulle så det funkar nog.....
....;). Hon är en fralla. 

Nåväl, efter att jag läst ut min teoribok var det bara till att beställa en kod från trafikverket som gör att jag kan boka tid för prov. Den fick jag för ett par dagar sen och när jag kikade på nätet så verkar det tyvärr som att det inte finns några tiden förrän i mars!! Ja det skulle väl vara om någon lämnar återbud...
Jag tror minsann att mitt mål att skaffa körkort innan 2013 inte kommer lyckas. Det finns vissa tecken som tyder på det i alla fall :).
Bara att gilla läget!

Och så har jag sällskapat. Goa Fanny och Pernilla har stått ut med mig. Kalas på kalas och lite trippar var stans. Och så har jag varit helt ensam ibland. Och det ät väldigt gott det med. Så det var varit fina veckor utan bloggen. Man kan väl säga att jag njuter lite mer nu helt enkelt.

Fast det högg till lite i mig när jag vände blad i almanackan inför december. Varje år i januari när jag har en ny almanacka så skriver jag in alla viktiga datum och födelsedagar. I år var inget undantag:


Inga kommentarer: