fredag 28 december 2012

Lite i mellandagarna

Nu har vi hamnat lite i mellandagarna.
Käkat julmat i flera dagar, men det är ju så gott så man skulle kunna käka en jultalrik om dagen året om. Lite övningskörande, lite dåligt väder, lite bra väder, en promenad eller två. Det är så dagarna ser ut just nu. Allt går liksom lite på halvfart om man befinner sig i en skön bubbla där man flyter omkring och har det gott i ljummen vaniljsås ungefär. Det är fint.

Det ska erkännas att så fort julen är över börjar jag tröttna på alla julprydnader, ljusstakar och julgran och länga efter ljus, gröna friska färger och hög och klar luft. Nu är det dags för vår tycker jag!! Men jag får vänta med att plocka bort julen tills efter nyåret i alla fall. Även om granen känns lite överflödig nu när den mist sin funktion.

Det är fint väder idag. Jag ska passa Loppa en stund idag också, så jag tänkte kombinera Loppa och väder med att traska en runda. Trist att hon är så liten och frusen för det kan inte bli en lång vandring. Men att bara få lite sol på sig gör skillnad. Mer D-vitamin till mig tack!

I går fick jag ett glatt besked. En go bekant till mig fick sitt andra barn! Jag hoppas allt gick väl och att alal mår prima! Grattis!

Som man ser på det här inlägget så är tankarna lite splittrade och det är ganska talande för hur det är i mellandagarna.
Flyktigt!

God fortsättning.

Inga kommentarer: