måndag 14 oktober 2013

Tvåhundraåttiosjunde dagen


Haha det här är jag idag.
Varenda muskel, varenda led i kroppen värker på mig. För att inte tala om hur blytunga ögonlocken är! Hur fasen lyckas folk som har fysiska arbeten hålla sig pigga dag efter dag utan att fullständigt kollapsa på jobbet. Dela med er av er hemlighet!
Jag är nere för räkning och har därför parkerat ändalykten i soffhörnet och här tänker jag sitta tills det växer "rötter ur rompan" som vi säger här hemma. Till och med fingerlederna är trötta, haha. Jösses, kan inte minnas sist jag var såhär matt! Det är ju en skön typ av trötthet i varje fall så det är ju alltid något.

Jag är inte helt improduktiv i varje fall:


Suttit och skissat lite på kojan som ska vara i Halmiltons rum. Pernilla skissar också, så jag tänkte jag också gör en skiss så kan vi jämföra hur lika vi har tänkt. För de som vill vara besserwissrar kan jag tala om att ritningen inte är inte är exakt vare sig i mått eller vinklar utan mer ett utkast! Så då var det sagt.
Stegen på sidan ska inte vara livsfarlig i verkligheten som på bilden heller. Tänker att jag säger det också utifall att :).
Nu ska jag stoppa näsan i en bok (Trummornas Dån, där förövrigt gamla faktafel gör sig påminda. Geilie heter Geillis igen och dottern till den huvudkaraktären har plötsligt blivit en dryg decimeter kortare.... suck!) och inte titta upp förrän jag ska lägga mig och sova.

Ajöss

Inga kommentarer: