lördag 11 april 2009

Gla Pa5k



Förbannade, jäkla skit till att inte fungera. Jag har försökt på alla tänkbara sätt att få bilden åt rätt håll, men den totalvägrar.
Så nu får det bli så här!
Gla Pa5k go' vänner.
Och jag menar det. Gla Pa5k. Barnen tvärs över gatan var ute och påskvandrade i morses och gav mig denna vackra teckning. Andreas (ett av av barnen) är himla rolig.
- Varsågod, Gla' Påsk Johanna, sa han och gav mig teckningen.
- Nu ska vi få godis, sa han sedan med ett väldigt soligt ansikte som var idel leende.
Jag bara skrattade och gick in och hämtade ett par nävar åt dem att lägga i sin korg.
Det har faktiskt bara varit dess barn som påskvandrat idag. Jag såg visserligen ett par klungor med barn, men de verkade ha glömt bort våran väg för ingen gick hit.
Nåja, mer godis till mig, haha.
Strålande, underbart vackert väder har vi haft. Käkat påsklunch ute och ska grilla oxfilé nu till kvällen.
Våran granne och jag har bytt växter med varandra. Hon har fått lite smultronplantor av mig (mer smultron och även jordgubbsplantor längre fram), och jag har fått svärmorstunga, vandrande jude och s:t paula
Länkar till bilder eftersom blogger inte är villig att sammarbeta:
Svärmorstunga
St Paula
Vandrande jude

Inga kommentarer: