onsdag 22 april 2009

Lockrop på solen

Jaaa, kom då. Komso, komsi, komsi kom då Solen. Ja, kom nu då, kom och se hur fint det blir och du lyser lite. Nej, inte vara bly, kom nu. Vi väntar ju alla på dig.

Kom då, komso komsi komsi.


Väntan!

Men hoppet lever, små strålar letar sig ser ibland så man håller tummarna att man kan komma ut och sola bort lite av den gråbleka vintern från ansiktet och se frisk och pigg ut igen. Framför allt vill man ju att körsbvärsträdet ska börja blomma snart, under träden blommar det redan frist av vårstkärnor. Tritileian har jag ännu inte sett röken av, inite luktat röken av den heller. Tydligen skulle den dofta lite, men ute är den vanliga våta asfalt och jorddoften som lägrar sig över trädgården. Fast det är ju inte illa det.

Om bara träden ville blomma lite. Jag har sådana stora förväntningar på dem att de inte får mesa ur och skippa blommningen.

Annars så sticker tulpaner och påskliljor och pingstliljor just nu. Krusbären och vinbären har börjat blada så smått. Körsbärsträder sam har så svullna knopparr att de liknar puttekulor, och har änu inte slagit ut. Aldrig sett så stora knoppar tidigare. Mossfloxen verkar har självdött, men jag hoppas den tar sig. Den är ju så makalöst vacker när den blommar.

Grejorna från Bakker kom i förrgår och jag fick mina calystegior. Men inte som jag trodde. Jag fick 10 rötter och inte 10 plantor som jag trodde. Livet är fullt av överraksningar=). Visste inte hur jag skulle göra med rötterna. Planetra ut eller inne elle rpå vilket djup os. Det slutade med att jag satte dem inne tills vidare. Nu hoppas jag på det bästa.
Och så fick jag migtt blåbärsris. Jag ska kontakta Bakker ang. mitt pelarkörsbär också. Det växer inte som det ska. Skickar en massa rotskott och bara 4 av knopparna på stammen bildade grenar, utav ca 20 st.

Nej, vad är det jag skådar. Solen strålar in på golvet nedanför mig. Himlen är dock inte blå, men molnen är så höga och tunna att himlen förefaller vara vit när solstrålåarna letar sig igenom.

Kankse ska man våga sig ut en stund i alla fall.

Goder Dagens

Inga kommentarer: