fredag 3 april 2009

Vår

Det är härligt med vår på G.
Krokusar blommar och det växer så det knakar på mitt förnsterbräde.
Härligt att se.

Vaknade i morse glad över lite ledighet och tänkte bänka mig i solen för att läsa i ett par timmar. Men vad skådade mitt öga när jag slog upp dem de första jag gjorde i morses. MOLN!
Tjocka, hemska moln!
Slog på tv-apparaten där metereologen bestämt hävavde att idag är det "fortsatt högtryck med en hel del solchanser i de södra delarna av Sverige, med temperaruer mellan 12 och 15 grade".
Jo pyttsan heller. Det är väl på sin höjd fyra gader varmt här just nu. Hmpf.

Får njuta av bildern jag tog i går i stället. Låtsas att det är fint väder idag.

Förresten så har vi fått en soptunna. En liten en. Som vi inte får slänga hundpåsar i. När jag kommenterade detta till kommunen så sa de att man ska slänga sina hundpåsar i den röda på sen för förbränning. Menar de allvar, tänkte jag. En hund lämnar minst ifrån sig 2 påsar/dag. Våra soptunnor töms var 14:e dag. Det blir minst 28 påsar innan varje tömning. Tänk dig 28 påsar i 30 graders värme och hög luftfuktighet i sommar.
Man kommer inte kunna gå ut. Får kväljningar av bara tanken.
Visade min uträkning för kommunen som skulle prata vidare om hundlatriner... jag hoppas att de kommer fram till att sätta upp några i området...












Inga kommentarer: