fredag 24 april 2009

Seger

Iblaan lyckas man. Solen har förärat oss med sitt ansiktebåde i går och i dag. Härligt härligt. Nui vill jag ha vår, värme, sol och växter som växer så det knakar. Framför allt melonerna. Tomaterna skulle behöva lugna sig lite. Plantorna är 30-35 cm stora och har redan börjat få klasar med blommor. De måste ta det lite pianor, de är snart för höga att ha inomhus, men de ska inte sättas ut förrän i slutet på maj.

Jo, och rötterna från Bakker verkar trivas som filsen i vattnet. De börjar redan skjuta små skott ovan jord. Blåbäret som står i svala källaren i väntan på utplantering har börjatt blomma och jag fick svar från Bakker ang vårat likka körsbärsträd som inte växer som det ska. De skickar ett nytt nu i vår!
Tjhoho, glada dagar.

Mindre glatt är det dock att jag ska stanna inomhus och städa hela dagen trits det fina vädret. Jag arbetade på som en myra igår för att bli fördig med veckans texter så jag kunde vara ledig och njuta av solen. Men så ringde det till mor och och ska åka iväg till sin mor och jag bli hemma med städningen.
Jahaja.... Jag kan piska några mattor damma lite lojt och dammsuga lite. Golven kanske inte behöver tvättas.... Hmmm.

Om bara sand-upp-sopar-bilen kunde komma och ta med sig sanden från gatorna så man kan tvätta fönstren.

Nåja, vardagen är vardag. Ha en trevlig dag.

3 kommentarer:

Marysomeone sa...

kanske en dum fråga men varför kan man inte tvätta fönster när det är grus på gatorna?

Johanna sa...

När sanduppsoparbilen kommer så yr det och ryker så mycket att vägdammet smutsar ner förnstrerna igen. Förra året var jag vansinnig över bilen kom två dagar efter att jag tvättat husets alla fönster.

Marysomeone sa...

yr det så mycket!? det va det värsta! du får väl sätta upp skydd annars.. :)