onsdag 8 april 2009

Snålt

Jo, jag vet att det varit snålt med inlägg... fast jag vet ju inte om det är nån som läser bloggen ändå, så det gör nog inget =).

Nåväl. April, april. Det är är härlig månad. Tempen brukar ligga på 12 grader eller strax över och det är den allra mest behagliga temperaturern på hela året tycker jag. Man kan göra allt utomhus vid 12-15 grader och man slipper svettas ihjäl och få värmeslag på kuppen.
Våren är absolut den bästa tiden på året! Punkt slut och därmed basta.

Jag går dagliga rundorute i trädgården för att hålla koll på läget. Till min stora förtjusning kommer dte upp fler och fler lökar och om ett par år så hoppas jag att de har spridit sig så hela framsidan blir ett hav av rosa och blått på marken om våren. Om ett apr år kommer också de japanska körbärsträden ha vuxit till sig och då kommer det sväva visa och rosa moln ovanför det rosa och blå havet. Underbart. Sedan kommer maj, alla bladväxter börjar få nytt liv och små, små blad täcker alla grenar, fruktträden börjar att blomma och jag kommer plantera ut blommorna som förgrott här inne. Och alla tulpaner blommar! I juni blommar och DOFTAR schersminen och om ett par år syrenen och man kan börja se vilka kart på träden som kommer bilda frukt.
I juli börjar tillväxten av alla plantor och träd. Man komemr nästan kunna se från ena dagen till den andra hur myclet det växer...

Ahhh, jag bara drömmer =).
Det ÄR härligt med trädgård, alla andra få säga vad de vill, men man kommer inte ifrån faktum att det ÄR HÄRLIGT MED TRÄDGÅRD!

Annars är det skitväder och jag har varit ute och vandrat med Putte-Fjanten eftersom mor min är hos sin mor.
Jag har också påskpyntat lite i dag. Var ute i morses och rev lite björkris som jag hängt folierade ägg i och dekorerat lite fint. Fattas bara lite godis kring riset så blir allt fullständigt.
Ska se om jag kan slänga in en bild på det sen.

Jag har också slängt över Enslingen i yngelavdelningen i akvariet idag. Han och det överlevande ynglet (berättade jag att det bara någon dag efter yngligen var 2 ynget kvar och nu bara 1?) verkar komma bra överrens. Ingen har ätit på någon än så länge i alla fall.
Och Enslingen kommer blå så snygg. Börjar få ett ritkigt läckert mönster på stjärtfenan. Det är synd att de är så förbaskat snabba och små, annars hade jag kunnat visa bild!

Nåväl. Jag får väl ta och skriva färdigt mitt bokreferat till engelskan. "About a Boy".
Sådär bra. En stunds underhållning och ett förnöjsamt tidsfördiv. '

'Djöken.

Inga kommentarer: