måndag 30 mars 2009

Sophantering

Kanske inte den mest härliga titel, men det är faktiskt vad detta inlägg kommer handla om. Sophantering.
Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, men kommunen har valt att ta bort den enda allmänna soptunnan i området. Vilket gör att det finns inte någonstans man kan slänga sina hundpåsar borsett fån skolan, och jag tvivlar på att varken kommunen eller skolan vill att de soptunnoerna skulle användas som hundlatriner. I vilket fall. I början på mars skickade jag ett mail till kommunen där jag skrev att borttagandet av denna enda allmänna soptunna i området kommer reslutera i en massa liggande högar vid trottoarer och allmänna gräsmattor. 3 veckor senare hade jag inte fått något svar och mina farhågör hade besannats. Då tröttnade jag på att vänta på att få svar från kommunen så jag bestämde mig för att skicka ett nytt mail... till alla mailadresser jag kunde hitta på deras hemsida. Sagt och gjort. När jag kom till 20 olika mail började jag få svar (äntligen) och nu verkar det som maskineriet har dragit igång lite grann.
Mitt mail har skickats och vidarebefodrats till renhållningschefer, miljöchefer, samhällsmiljöcefer och lite annat.
Jag hoppas att det kan resultera i (i alla fall) en nu allmän soptunna. Jag vågar inte ens tänka mig om vi inte får nån tunna/latrin till sommarn och ingen tar upp efter sina hundar.... brr.

Nu ska jag jobba.

Inga kommentarer: