söndag 8 mars 2009

Växtlighet

Japp papp. Nu har de första vindorna börjat sticka upp sina små huvuden ur jorden. Fyra dagar efter sådd. De är verkligen tacksamma så blommor.

Klarblåa och fina. Jag undrar om Annes (moders och faders kompis) vindor också har börjat sticka. Vi delade på fröna jag tog förra året och hon satte sina för någon vecka sedan. Får någ ta och ringa och fråga.

Inget annat har än så länge behagat visa sig. Inga änglatrumpeter, paprikor eller tiomater och tvättnötter. Men förgätmigejen växer så det knakar.

Vi har börjat fundera på träd att planera vid häcken västersidan av huset. Jag har varit förespråkare för 4 st pelarkörsbär som blommar rosa och doftar gott på våren, men vi får se. Måste ta hänsyn till rötterna också.

2 kommentarer:

Marysomeone sa...

Vad kul att det börjar sticka upp lite ur krukorna! Jag satte som sagt persilja idag så jag hoppas också på att det börjar komma upp lite om några veckor! Får hoppas att nötterna och det andra också tittar upp snart!

Anonym sa...

Ja det är lika roligt varje år. Är het galen i frön och planeraing för 4-5 året i rad och har inga tecken på att tröttna, haha.

Hoppas att persiljar och det andra du sått också tar sig. Lycka till med kaffeplantorna.