onsdag 4 mars 2009

I väntans tider



Här går man i väntans tider. Visserligen är jag ganska sen med årets förkulitiveringar, men det får gå ändå. Det är i alla fall inte lika många plantor som förra året då jag hae ett hundratal plantor att sköta om.
Nej i år har jag endast satt röd och gul paprika, körsbärstomater, blå vinda, förgätmigen, tvättnötter och änglatrumpet. De två sistnämna är lite an en chansning, men det skulle vara roligt om det kom upp nått =).

Annars händer det ite mycket nu. Trägdården är alldeles sankig eftersom all tjälen inte har släppt än och snön smälter. Jag har beordrat beträdingsförbud när det gäller gräsmattan. Den enda som får gå där just nu är jag eftersom jag kikar på åppleträdet för att bestämma mig för hur det ska beskäras. Annars nada.
Jag måste städa lite. Synd att jag inte kan vädra. Växterna i fönstret skulle frysa rötterna av sig om jag gav mig in på sådana utsvävningar. Jag får väl spraya rummet med lite behaglig skogsdoft för att dölja unket rums-doften ;-)!

Over and out.

Inga kommentarer: