lördag 28 februari 2009

Klänning och tofflor



Det ska motvilligt erkännas att jag har varit sål med stickande för en tid. Tror det var i julas jag senast stickade något.
Nu har jag i alla fall i dagarna gjort denna klänning med matchande tofflor.
Bild till hur klänningen ser ut på ett barn och mönster hittar man här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=9&lang=se
Jag la till rosetterna som en extra rolig detalj eftersom jag endast hade vita knappar, och då såg det mer "rätt" ut med rosetter till =).
Jag börjar fundera på att köpa mig en docka. Och nej, till alla som drar efter andan av förstummelse (en vuxen människa utan barn som köper docka???!!), den kommer inte vara till att leka med. Jag behöver bara helt enkelt en modell som jag kan prova kläderna på, så jag ser om jag behöver ändra något. Dessutom kommer det bli mycket lättare för mig att hitta på egna mönster om jag har en docka att pova på.
Helst skulle jag behövt ett äkta barn att trä plaggen på, men de är dyra i drift och inte helt lätta att införskaffa, så en docka känns som en bra medelväg =D.
Får se om jag får tag i nån.
Nästa plagg ska jag prova mig på flätstickning. Spännande för den lättroade!

Inga kommentarer: