måndag 23 februari 2009

YNGEL!!




Ja, nu äntligen är det dags. Jag kikade in i vardagsrummet för en stund sedan för att se hur det stod till med firrarna. Döm om min förvåning när jag såg den här lilla krabaten gömma sig för mamma bland flytväxterna.
Jag trodde jag såg i syne och kopplade inte förens efter ett par sekunde att det faktiskt var ett YNGEL. Mitt första yngel.
Förlorande all form av värdighet och tanke på att jag faktiskt är flera år över 20 när jag sprang runt som en galning och skrev för mig själv: Var är kameran?! Var är telefonen? samtidigt som jag ville hålla koll på ynglet och göra mig en macka! Hivade ut datorn i vardagsummet och drog kablar så jag kan sitta och följa ynglingen på plats.

Jodå, så nu får ni dte bekfräftat. Jag har blivit en ritkigt fisknörd på ett par veckor. Det här är verkligen spännande och jag ser fram emot att se ynglen vöxa och bli fina små guppysar. Undrar vilka färger de får?

Två yngel än så länge, men jag ser att mammafisk ärpå G med et tredje.



Johanna, från första parkett!!

Inga kommentarer: