måndag 9 februari 2009

Tvjuvstart



Jag har tjuvstartat. Kunde inte ge mig till tåls utan har mjukstartat med lite plantering av Änglatrumpet och Förgätmigej. Är inte ritkigt säker på om dte är rätt tidpunkt att börja med planteringen av dessa, men dte bärsta som kan hända är ju att de vissnar, och då har jag lärt mig nått nytt.

MIna tvättötter kom idag. Tvättnötter undrar du. Ja, tvättnötter säger jag. Det är nötter som man slänger in i tvättmaskinen istället för tvättmedel, och de ska tydligen tvätta lika rent och fint och derssutom vara helt miljövänligt. Beställde dem härifrån: http://www.tvaleriet.se/sidor/notter.htm

och jag hoppas att de fungerar lika bra som utlovat. Jag komme rju aldrig få veta om jag inte provar. Måste också ge en eloge till Tvåleriet som var oerhört snabba med leverans. Härligt med bra service, tumme upp!

Cyklade i morse runt halva byn på jakt efter frimärke och chockade Douglas, mamma och en granne svårt =). Hela samhället har ju den tydliga uppfattningen att jag aldrig syns till utanför vår tomtgräns, med viss rätt naturligtvis, och att se mig komma farandes på cykel var tydligen en sensation.

Nu är det dags att "gå" till skolan. En klasskompis var snäll och la ut veckans uppgifter i psykologin direkt på konferensen, så jag kunde ta del av dem (uppgifterna är annars bifogade i ett word-dokument,och jag kan inte öppna word på datorn).

God Lunch.

Inga kommentarer: