måndag 16 februari 2009

Är det dags snart?



Kan det vara dgas för yngel snart. Firrarna är tjocka som tunnor, om de blir något större så spricker de väl antar jag =).
Jag är beredd med yngeellådan eftersom guppys äter upp sina ungar, men jag vet ju inte när det kan tänkasvara dags. Yngellågan är inte heller särskillt stor så jag vill ju inte ha honan/orna när i för länge. Efetr hur lång tid räknas det som djurplågeri?
Jag läste på ett forum att nån hade haft sin fiskhona i yngellådan i en vecka innan hon släppte ynglen, men det känns lite väl länge...
på Vovve fick jag ett tips att man dagarna före nedkomsten kan se ynglens ögon genom fiskmammans mage. Jag får helt enkelt bosätta mig ute i vardagsrummet för att hålla koll på vad som händer.
Honan med svart stjärtfena har så väldigt tjocka fjäll så där har jag svårt att se in i magen över huvud taget, men gen gula har man fri insyn i.... fast den svarta är tjockare.
Ghaa varför kan inte guppymammor ta hand om sina yngel i stället för att käka upp dem. Det hade varit så mycket lättare!!

Inga kommentarer: