tisdag 10 februari 2009

Korsett korsett



Gissa om jag blev överraksad när den här damp ner i brevlådan i förmiddags. Jag hade faktiskt glömt av att jag hade budat på den. Jag la budet ett par dagar efter jag fick hem min förra korsett, och tänkte inte mer på det förrän jag fick ett vinnarmail i helgen där det stod att jag hade lagt det vinnande budet. 149:-.
Visserligen är den här korsetten mer om ett top (som man ser gör det inte så mycket med midjan alls), men det är väldigt skön och behaglig att bära.
Den saknade metallplanschett (eller planschett över huvud taget) och var därför inte lika stadig fom min andra korsett. Men den är ändå fullt tillräcklig som stöd och de mjuka skenorna ger verkligen en fin linje.
Dessutom är den skitsnyg, haha.

Fick fler överraskningar på posten dessutom. The plains of passage (stäppvandringen på svenska) som jag tänkte kunde bli en bra bok i att öva mig att läsa engelska. Vet inte om jag skrivit det tidigare, men dte absolut svåraste för mig när det gäller engelska är att förstå skriven engelska. Jag måste läsa högt för mig själv för att förstå vad jag läser. Anledningen till det är att när jag läser svenska läser jag många gången snabbare än vad jag pratar, men när jag läser engelska pratr jag snabbare än läser, och jag har inte tålamod att läsa långsamt. Men för att råda bot på det har jag nu införskaffat mig en bok att tvinga mig själv att läsa så jag kan bli bättre på skriven engelska.

Och så fick jag mina eteriska oljor som jag ska parymera tvätten med efter tvätt med tvättnötterna. De luktar... intressant =). Till helgen drar tvättandet igång eftersom det är billig ström då.

Ja, allt för nu. Ska kika på Alla ska bara (galenskaparna) och om jag får lust. Bygglov.

Tjolång.

Inga kommentarer: