fredag 13 februari 2009

SOL!

Det är makalöst vackert väder idag.
Strålande sol, klarblå himmel, frosten ligger kvar sedan i natt och gör allting vitt och det är ca 8 minusgrader. Ett perfekt fotoväder bortsett från temperaturen. Batterierna fryser ihjäl efter bara några sekunder i den här kylan. Typiskt =(.
Kanske ska försöka mig på att ta lite fina ilder ändå. Douglas är inte hemma dock (ute lång morgonpromenad med matte), men det kan ju alltid finnas lite naturmotiv.

Såg förresten att någon har satt upp en skylt på en av infarterna till kullen och lekplatsen att hundar inte får vistans på lekplatsen. Det är ju väldigt smart. Den enda allmänna soptunnan tillika hundlatrin finns just vid lekplatsen. Eftersom vi inte får lov att slänga hundpåsar i våra egna soptunnor så måste hundagarna i området gå bort till lekplatsen. eller spara alla hundpåsar hemma i en säck för att sedan åka till tippen, betala "inträde" och länga påsarna.

Dessutom är skylten förvirrande. Vad räknas som lekplats? Är det den stora sanlådan med rutchkanan, gungorna och "gungälgen"? Är det sandlåda plus kullen med träd? Är det sandlåda, kullen och sankmarken bakom sanlådan? Räknas vägen som går förbi sandlådan som lekplats? För hundar på på vägen? Dessutom är det trist för alla hundägandebarnfamiljen i området som ofta nyttjat lekplatsen för lek med barn och hundar samtidigt.

Det är i grund och botten en fånig skylt! Basta!
Nu ska jag plugga lite psykologi, (engelskan är färdig för veckan) och sen ska jag gå ut lite. Eller ska jag gå ut och ta vara på ljuset först?
Det är det som är så bra med att läsa på distans. Jag bestämmer själv vilka tider jag pluggar efter.

Klart slut!

Inga kommentarer: