torsdag 17 september 2009

Rättning

Idag blir det förmodligen det sista lagret färg. Kära fader tyckte att golvet kunde må bra av en fem lager färg istället för tre så det blir till att fortsätta måla.
Det går visserligen ganska fort, men det är inte så hiskeligt roligt....=).
Annars är det gött att ha fått klippt häcken. Synd att jag glömde ta före- och efterbilder eftersom skillnadet blev enorm.
Lite skevt blev dte den här gången, men häcken är ung, bara dryga året så jag har gott om tid att forma den som jag vill. Jag började pyramidklippa den i våras och fortsatte på samma bana igår. Tror det blir superfint om ett par år.

Trist nog har häcken i år drabbats av någon slags svamp som gör att bladen får prickar, gulnar och faller av. Extra trist är det eftersom våran häck är av vintergrön typ så meningen var att bladen skulle hålla sig kvar hela vinten. Men så blir det inte =(.

Annars idag har jag ingastora planer. Har jag det någonsin, hehe?

Inga kommentarer: