tisdag 14 september 2010

En bild säger mer än tusen ord

Vad säger den här bilden?
Det är jag när jag är omkring 2 år, och min pappas prippsburk i en öm omfamning.

(jag tror dte är pripps i alla fall)

Jag tyckte om öl som barn. Jag gillade kaffe också. Numera tycker jag om öl i mat och i bröd, och kaffe i kakor.
Men jag smakar fortfarande, även om jag inte dricker. Vi har alltid fått smaka på alkoholhaltiga drycker här hemma. Det har aldrig ens varit en fråga om det. Öl, cider, olika typer av sprit och vin har aldrig betraktats som något "farligt" eller något som måste gömmas. Det har alltid funnits, och det är inget konstigt med det helt enkelt.
För min egen del, ser jag inget problem med ett sådant förhållningssätt. Varför skapa ett problem om det inte finns något.
Både jag och mina syskon tyckte om öl när vi var små. När pappa köpte en drickback brukade han köpa en eller ett par flaskor lättöl som vi kunde dricka när vi käkade lyxig fredagsmiddag framför tv:n.
Vi fick en flaska var, men det slutade oftast med att vi syskon delade på en flaska istället.
Med åren skippade vi ölen och drack läsken istället.



Inga kommentarer: