söndag 12 september 2010

Galen? Jag?

Det har hänt ett par gånger nu att grannarna har kommenterat mitt trädgårdgrävande/möblerande. Jag säger som det är, att jag tröttnade på hur det såg ut förut och vill göra om. Göra nytt.
Då skakar de bara på huvudet åt mig. Det får mig att fundera.
Är jag galen?
I så fall är det härligt att vara galen. Jag tycker det är väldans roligt att hålla på ute i trädgården. Framför allt i min rabatt på framsidan. Storrabatten.
Även om den inte alltid är så snygg alla gånger så gör det inget. Den är min!
Det är min experimentrabatt.
Numera är jag trött på den över- och vildvuxna utseendet. Jag vill ha lite ordnade blomsterrabatten den här gången.

Vem vet, nästa år kanske jag är trött på det och asfalterar alltihop.
Ingenting är skrivet i sten. Härligt!

Inga kommentarer: