torsdag 4 juli 2013

Hundraåttiofemte dagen

Tänkte jag skulle höra mig för hos frisören om vad det kostar att klippa sig. Jag är ju som bekant ingen storhund hos frisörer, har väl besökt en frisersalong en handfull gånger i mitt liv... Ganska ofta med tvivelaktigt resultat. Det slutade med en tid senare på eftermiddagen. Frågade Pernilla ifall hon ville vara med och hålla mig i handen. Vi traskade bort och sen var det full rulle. Tvätta barret och klippa. Jag valde att vara ganska feg och mer eller mindre toppade lite och lät henne klippa upp håret så det inte är så tjockt hela vägen och så ramade hon in lite vid ansiktet och plattade det. Känns som ett helt annat hår :). 
Är väldigt nöjd!


Den här bilden är visserligen från i mars, men kalufsen såg likadan ut ni. Kanske lite rakare vid topparna.

Såhär blev de slutresultatet! Tänk om håret kunde vara såhär hela tiden. 

Det är lite av en drog att klippa sig upptäckte jag. Började redan tänka på nästa gång jag sitter i frisörsolen. Kanske ska man vara modigare och göra en annan frilla!
Hade håret alltid varit så här mjukt och fint hade jag säkert gjort det. Men jag vet att det blir hårt och strävt så fort jag tvättat det nästa gång så det är bäst att ha det långt. Enklast att sköta det helt enkelt.



Inga kommentarer: