tisdag 2 juli 2013

Hundraåttiotredje dagen

Lite uppdatering om min tand.
Fick tid i morgon, så nu får vi minsann hoppas att det inte är någon fara.

Funderar även på att klippa mig. Professionellt alltså. Det var väl en 11-12 år sen sist. Just nu är barret hopplöst stort tjockt och tungt och det blir bara värre för varje gång jag bråkar med det. Jag behöver en riktig kalufstämjare.

Klippte häcken förut. Sånt kan jag sköta med sax. Blev så rakt och fint så. Skönt att inte behöva tänka på den något mer på ett par veckor. Nu är det tråkigaste kvar. Rensa ogräset under den. BLÄ! Det är det tråkigaste jobbet i hela trädgården. Annars har jag inte så jättemycket emot ogräsrensning, men just att rensa i häcken är pest och pina!
Det får dock bli en annan dag. Det regnar nu och då vill jag ju inte vara ute.

Det är högsommar i Svea rike. 17 plus och regn.

Sommaren är kort
det mesta regnar bort...  
                                                         - Ledin, ditt gamla väderorakel

Inga kommentarer: