måndag 22 juli 2013

Tvåhundratredje dagen

Årets förta dopp! Var väg lite på förmiddagen och slirade inom Fanny på hemvägen med en liten fredsgåva för att jag inte hört av mig så bra det senaste.
Vi bestämde att vi skulle bort och bada lite senare. Efter lunch bar det av!
Jössesamaliaherrejäklars vad det var kallt!
Tills man vant sig i alla fall, hehe.
Var i först med Linnea och det är inte att rekommendera om man vill vänja sig vid vattnet, haha. Stod och huttrade i 20 minuter och plaskade och lekte med henne innan jag tillslut fick samlad mod att doppa mig. Burr!
Var uppe en stund och värmde mig och sällskapade lite med de andra som var där innan jag gav mig på ett nytt försök. Det gick bättre när jag fick gått i fort och bara doppat mig. Då blev det till och med skönt i vattnet :). Synd att det inte finns fler sjöar i närområdet som är lätta att ta sig till. Ibland kan man verkligen sakna Romesjön!

Inga kommentarer: