söndag 19 augusti 2007

Drömmar

Jag drömde underligt.
När jag vaknade så tänkte jag igenom drömmen. Köpcentrum, vatten, frisörer m.m. Och så var den en sak som jag drömde alldeles tydligt.
Jag var med två vänner och shoppade, den ena av dem hade skrinda med en liten ny bebis i. Under tiden vi gick omkring i affären så låg han och sov och huvudet var övertäckt av en filt. När mamman (en av mina kompisar) gick för att hämta något så vaknade han och filten försvann.
Bebisen hade alldeles blåa ögon och var nästan skimrande ljus i hyn. Och han hade hatt. Han började gråta och jag, min andra vän och kassörskan började sjunga tills han somnade igen. Skrindan han låg i fylldes av vatten och när han hade somnat så försvann han under ytan.
Fast det var inte hotfullt, inte som att han dog eller så. Mer som att han var skyddad...
Knepigt värre.

Inga kommentarer: