måndag 27 augusti 2007

Skolstart

Jaha, nu har man börjat skolan igen. Jag har hoppat omkring som en förstoppad ettakluddare hela dan. Det kommer bli så kul att plugga och ha något att göra.
Det började dock inte lika roligt. Glad i hågen hade jag satt mig vid datorn för att börja skoldagen. Tro fasen att programmet som skulle vara mitt "klassrum" inte fungerade. Tre och en halv timma senare fick jag löst det någorlunda genom att logga in via internet, men det fungerade inte lika bra som det skulle gjort om det riktiga hade fungerat...
Men jag var tvungen att nöja mig med det så länge. I alla fall tills bror datornörd, tillika expert, kom hem och kunde hjälpa mig få ordning på programmen.
Och efter idogt arbete lyckades han lösa problemet och efter lite utrensning så fungerar allt nu strålande. Härligt.

Ja, nu är man skolbarn igen =). Jag hoppas på en rolig höst. Skål för friheten!

Inga kommentarer: