torsdag 22 juli 2010

Avskalad vovve


Ja, Douglas är helt avskalad. Pälsen ovan är den som försvann. Tre timmar tog det, med ett 20-tal pauser för att klippmaskinen blev glödhet och att Douglas tappade tålamodet. Så det fick bli många avbrott för lek. Inte mig emot, men att det ändå tog tre timmar är lite i mastigaste laget. Vi måste verkligen slipa skären till våran dyra klippmaskin. Den klipper inte alls just nu, så Douglas blev friserad av den billiga klippparen.

Spända på att se resultatet?


Tadaaaaaa


Han är ju lite gullig med den långa pälsen kvar på benen. Att den inte är väck beror helt och hållet på att jag inte orkade klippa där också. Den pälsen måste klippas för hand eftersom den är för kraftig för att kunna klippas med klipparen.
Det var synd att jag inte tog före- och efterbilder mellan bakbenen på honom. Skillnaden där är nämligen väldigt tydlig. Tidigare hade han decimeterlånga hårtestar som hängde och slängde. Jag klippte väck allt så det blev millimeterkort. Han är nästan helt naken där nu. Snyggt och prydligt.
Och det gick lättare än vad jag trodde. Han la sig på rygg på mitt kommando (alfa) och låg sedan och puttrade och hade sig medan jag klippte. Inga panikskall eller tjut så det var bara positivt. Någon som förvånade mig mer var att efter varje gång vi hade tagit paus, rusade han direkt in i rummet där vi klippte och nästan ställde sig i position. Idel morrande och ibland tandvisande visserligen, men ändå? Hur motsägesefullt är inte det på en skala?

Han är tidernas största knäppskalle och Fjant.

2 kommentarer:

Unknown sa...

men åh så söt han blev! :D Spännande att han var så frivillig! Kanske skönt att bli svalare i värmen? :)

Johanna sa...

Ja, jag var lika förvånad, jag, över att han så glatt rusade till att bli klippt. Sen att hon morrade och var motvalls under själv klippningen väljer jag att bortse ifrån, hehe.

Antar att det var godiset som låg framme som han var ute efter.

Tack, jag gillar hans utseende! Var lite tveksam först, men resultatet blev förvånansvärt bra :). bara en person tycker han ser värre ut efter klippningen än innan (än så länge). Min bror tycker han ser som som en fjolla i och som en "gay-hund"... hur man nu ska tolka det, haha.