söndag 18 juli 2010

....

Det är härliga dagar i trädgården. Man ser hur det växer. Jag säger samma sak varje år vid den här tidpunkten, men juli är verkligen min favoritmånad när det gäller trädgård. Det är den månaden då det mesta händer.
Allting växer, det är som att följa en explosion. Jag ser bara på majsen. jag tyckte den var liten och småttig i dryga månaden, och nu verkar det som de bara över en natt har vuxit sig stora och kraftiga.

Jag hoppas att jag detta år lyckas på majskolar och inte bara blast som förra året.
att jag ska få melonverkar inte troligt. men jag skyller faktiskt inte på handhavandefel, utan på vädret. Våren kom aldrig riktigt igång och sommaren blev sen. Hela växtsäsongen blev förändrad och förmodligen förkortad.
Man kan ju inte räkna med att vi får sommarvärme in i oktober som kompensation för den kalla våren. Hur mycket man (läs jag) skulle vilja.

Förövrigt så fick jag mina antagningsbesked till litteraturvetenskapen och engelskan. Min vana trogen är jag reserv. 53 respektive 5 plats.
Ja, det är bara att hålla tummarna.

Jahopp, nu ropar Fjanten på mig. Likaså gör trädgården. Så det bli väl till att gå ut.

Hejs

Inga kommentarer: