söndag 25 juli 2010

Lite bilder bara

Det är skitväder. För första gången den här sommaren går jag med tjocktröja, strumpor och med en knäppt täckjacka. Makalöst. Ska det inte vara sommar och varmt nu? Man vill ju gärna tycka att det ska vara på det viset, men Gubben Väder verkar vara av en annan åsikt.
Jag hoppas den här kylan kommer försvinna snart. Den ska i för sig vara borta framåt onsdag enligt meteorologerna. Fast deras prognoser varierar beroende på vilken kanal man ser på eller vilken tidning man läser.

Huvudsaken är att mina växer överlever i alla fall. jag har fått riktigt fina plantor av både melon och gurka som jag sådde på friland i början på juni. Om jag har tur med värme och sol så kanske det kan bli något av det!

Var ute och frös och tog lite bilder förut:

Sitta fint
Sitta fint
Sitta uppmärksam på grannens hund


Tomatplantor precis vid utplantering i början på juni
Tomatplantor i dag
Tomat- gurk- och melonplantor i början på juni
Tomat- gurk- och melonplantor i dag
Det är svårt att förstå att de här plantorna var små frön i mars, respektive juni, i år.

Förresten. Visste ni att jag kan nysa när jag håller för näsan. Jag får inte lock. Jag nyser nämligen alltid bara med munnen.
Är det en udda egenskap kan man undra?

Nu ska jag planera för en ombyggnation av två rabatter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

åh så söt och fin han är i sin nya frisyr! :D

Johanna sa...

Tack! Ja, jag tycker han passar bättre och bättre i den. Ångrar mig inte det minsta :D.
Han får nog behålla den ett tag. Kanske att den får bli längre till vintern.