lördag 10 juli 2010

Kakfat

Nån som är sugen på en kaka?
Jag ägnade ett par timmar i förrgår och igår åt att virka lite kakor. Glassbakelsen är i för sig en gammal nyhet, men skrev om mönstret så den blev lite mindre och fick ett mer utpräglat glass-utseende.
Anledningen till denna frenesi med virknålen är dels för att jag tycker att dte är roligt, och dels därför att det kanske finns ett visst intresse för dem.
Mina föräldrars vänner känner en dam som driver ett café ute på en ö vid namn Knippla. Hon har mycket att göra nu i turisttider och föräldrars vänner hade frågat lite om verksamheten, vem det är som bakar, hur försäljningen går och lite sånt. Hon hade svarat att hon hinner inte med att baka själv så hon får köpa in bakverk. Det tyckte föräldrars vänner lät väldigt bra, och sa till henne att deras kompis dotter (jag) bakar väldigt goda bullar, de kanske kan sälja här? Ja, sa hon, vi kan prova, hör med henne om hon kan göra en provomgång med bullar så får vi se.
Föräldrars vänner nämnde även att jag virkar och stickar en hel del, bland annat pratade de om min glassbakelse som jag hade virkat för länge sedan.
Och det fanns även ett visst intresse för det med, så när föräldrars vänner ringde i förrgår (ja,en av dem ringde) så frågade han hur snabbt jag kunde ha bullar klara.
- Ja, tills i morrn är det inga problem, och frakt till stan har jag. Från stan ska sedan bullarna fraktas ut till Knippla med föräldrars vänner.
Sen frågade han om min glassbakelse, om jag kunde skicka med en sådan så hon fick titta på den. - Javisst sa jag, men jag gör om den lite så den blir lite mindre.
Och sen av bara farten blev det tre kakor till.

Jag hoppas det faller i god jord ute på Knippla.
Och på tal om jord så ska jag ut och gräva en ny rabatt i dag. Känns bra i värmen, hehe.

Inga kommentarer: