lördag 7 augusti 2010

Mormor på besök

Mormor har hälsat på idag. Härligt!
Hon är verkligen ett knippe energi, och det är roligt att sitta och prata och skoja med henne.
En mycket värdefull människa.

Jag iklädde mig ett par skor som tillhörde henne. De är en sisådär 60 år gamla och är i storlek 36. Jag har storlek 37, men vad gör man inte för att vara fin.
Jag tycker de var fina. lite 40-talsaktiga sådär. Det var förövrigt det min far sa när han fick se mig i dagens kreation.
- Hur ser jag ut?, frågade jag.
- Det är bra, det är lite 40-talsaktigt sådär, svarade pappa.

Nåja, det fanns de som stirrade, men om det berodde på att jag såg ut som en clown eller om jag var stiligt klädd förtäljer inte historien, hehe.
Jag bjuder så gärna på mig själv. Se bara bilderna nedan!




Frisyren. Tre flätor. En på vardera sidan om huvudet och en mitt bak. Utbakat.

Vi skulle fika i trädgården efter middagen. Mor pekar ut var vi ställt upp kakfat och möbler.


Pappa från sin bästa sida

Jag från min bästa sida

Mmm kakor. Tre bakade jag i går kväll, chokladsnitt, kokostoppar och adventskrans. Ambrosiakakan hade Fanny med sig för en herrans massa veckor sedan. Legat i frysen och väntat på ett bra tillfälle att bli uppäten.

Fikar "under" plommonträdet

Mmm kaka

Fokusera

Lite allmänt prat


Nu följer ungefär 100 bilder på mig och mormor... ja nästan i alla fall











Och en sista bild på Fjanten. Gissa om han var glad att se mormor

Det har varit en härlig dag men mumsigt käk och skratt och prat. Vi fick till och med fint väder, inte att förglömma.
Jag ska nog massera mina fötter lite nu. Oj, vad de var glada över att slippa skorna. Jag kunde nästan känna hur de drog en suck av lättnad!

Natti

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Men va fin du är Johanna!

Tänk om dina ögon kunde få se det jag ser.

Hubba, hubba!

Johanna sa...

Haha, tack.

Någon gång får vi väl ta och byta ögon. Det kan ju alltid vara intressant att se saker och ting från nya perspektiv :D.

Hubba hubba tillbaks, din snygging :)!

Unknown sa...

åh så många härliga bilder :D

Johanna sa...

Tack!
Det var en härlig dag :).