söndag 1 augusti 2010

Förändring

Ja, förändringens vindar har blåst här i veckan. Men mer om det längre ned. Först ska vi leka lite:


Vaaaar är Douglas?

DÄR är Douglas!

En liten bit pusskalas

Jag är inte rädd för att bjuda på mig själv och mina miner

Ett styck favoritbild, synd att den blev mörk!

En till favoritbild, synd att hela Douglas' huvud inte kom med

En fin bild till

Det slog mig att Douglas ser ut att bli strypt med sitt fästinghalssband, men oroa eder icke, han har bara en massa lös hud

Så, nu till förändringens vindar. Mina köra föräldrar har varit iväg på välbehövlig semester och medan de har varit borta har jag passat på att ordna upp lite här hemma. Vi har massa olika rabatter och av gammal vana har rabatterna på baksidan, men undandtag av trädgårdslandet och den nygjorda rabatten, varit min mors ansvarsområde. Det här året har hon dock haft väldigt mycket för händer och därför inte hunnit med, så jag bestämde mig för att renovera rabatterna så de blir mer lättskötta i framtiden:

Mossfloxrabatten

Mossfloxrabatten

Äggrabatten

Äggrabatten

Äggrabatten


Hjärtrabatten (anledningen till namnet är att när vi först anlade den hade ett hjärta av småsten i mitten vari vi hade en ros, nu är den borta sen ett par år men namnet hänger kvar)

Hjärtrabatten

Hjärtrabatten

Hjärtrabatten


Det var alles. Det har tagit mig åtskilliga dagar att bli färdig, men jag är nöjd. Hoppas att kära mor blir det också.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha! "Vaar är Douglas?" *skrattar* Jag älskar den där hunden ^^

Johanna sa...

Hehe, ja han är svår att motstå :D.

Johanna sa...

Hehe, ja han är svår att motstå :D.