söndag 30 juni 2013

Hundraåttioförsta dagen

Fullt ös medvetslös! Jag är inte van vid att ha så så mycket som drar i mig. Hela veckan har varit ett rännande hit och dit. Och jag gillar det!! Visst jag är trött som en nydrogad gnu mest hela tiden, men det är ju bara för att jag inte är van att ha många saker att ägna mig åt. Lever ju efter devisen att saker och ting får ta sin tid och att jag bara gör en sak i taget för att det inte ska bli pannkaka av alltihop.
Det har varit måla hos Pernilla, IKEAbesök, men måla hos Pernilla, examensmiddag hos kusinvitamin och veckan kulminerade i Arvids dop idag!
Jag hade en ärofylld roll i det hela.
I'm the godmother!
Eller fadder som det heter numera. Jösses vilken nervositet! Hade lite svårt att sitta still, haha. Vissa saker kan man bli nästan orimligt nervös för! Men när det var dags att kliva fram till altaret hade jag inte tid med nervositet längre eftersom jag skulle hålla Arvid. En liten stund fick jag håll honom medan Fanny läste bibelord, men i och med att han spjärnade en hel del bakåt var det lite tungt att ha honom så Fanny fick ta över bärarrollen. Prästen bad och och badade huvudet på Arvid. Och sedan var han döpt och klar.
Arvid Johannes.

 

Inga kommentarer: