måndag 3 juni 2013

Hundrafemtiofärde dagen

Ett litet besök hos optikern gör mig 300:- fattigare och 30 linser rikare.
Var där för att få lite råd och dåd om hur jag ska gå vidare med linserna. Om jag ska börja satsa på vecko- eller månadslinser. Optikern sa att om jag planerar att gå med linser för jämnan så är det ett bättre alternativ att använda månadslinser (till en tredjedel av kostnaden).
Min tanke är att ju att jag ska använda linser framför allt nu över sommaren just för badandets skull. Det är ingen hemlighet att jag föredrar att gå med brillor och det hade varit kalas om jag hade kunnat växla mellan linser och brillor från dag till dag. Det skulle inte vara några problem för ögonen att vänja sig vid sa optikern och jag valde att lita på hennes ord och köpte därför nya endagslinser och nu ska jag börja varannandag-använda linser och brillor. Kaaaaanske kommer jag kunna växelanvända. Tjjiiiihooooo

Inga kommentarer: