tisdag 24 september 2013

Tvåhundrasextiosjunde dagen

Jag praktiserar numera!
Jorå, så är det minsann. Har jag skrivit det förr? Nåja, det tåls att skivas igen eftersom att det är något helt enastående och roligt!
Praktikant på bibliotek. Passar mig perfekt. Idag var första dagen och efter att ha blivit visad runt bland hyllorna fick jag gå tillsammans med Daniel (vet inte om han är bibliotekarie eller om man bara arbetar där som alltiallo) och ställa upp böcker medan han förklarade rutinerna, vi hämtade post, sorterade bland hyllorna och justerade böckerna på raka rader.
Massa trevliga arbetsuppgifter.
Timmarna försvann fort!

Hemma har jag läst ut Sjöfararna. Vad ska jag säga....? Det stör mig otroligt att nyckeldatumet visade sig vara 1968 när det presenterades i första boken som 1967!! Det är ett sådant dumt slarvfel.
Jag har lite svårt för den här översättarens ganska poetiska skrivsätt. Jag vill gärna ha raka och ärliga skildringar utan en massa liknelser.

Nu blir det nästa i serien

Inga kommentarer: