torsdag 21 juni 2007

En utomståendes geni

Ibland behöver man verkligen ha en utomståendes synsätt för att se saker och ting klarare!
Jag har gått och grubblat på att studera, och studiestöd sedan februari. Hur ska jag lösa det här med avgifter om jag inte får pengar, hur ska jag bara säker på att få pengar, hur mycket måste jag läsa och bla bla bla!
Allt som behövdes var ett samtal med en gammal klasskompis, Karro. Det tog henne två minuter att förstå hur man kunde lösa mitt problem! "Läs en kurs till", sa hon. Läs en kurs till!
Det är ju genialiskt!! Varför har inte jag tänkt på det tidigare? Här har man gått och grunnat på hur man ska kunna skrapa ihop procent så man kan få sitt ynka studiestöd SEDAN FEBRUARI!
Saken är klar. Från och med idag så kommer jag ringa Karro var gång jag tänker göra något nytt. Eller stöter på problem.

Ibland är verkligen geniet större hos de som är utomstående!!!
Leve Karro!

Inga kommentarer: