fredag 1 juni 2007

Grattis och Gratulerar

Allas vår Povel Ramel fyller år idag. 85 år ung och still going strong. Nästan. Han är tydligen lite krasslig läste jag i tidningen. Väldigt tråkigt och jag hoppas att han kryar på sig till karamelodiktstipentiatet som ska delas ut på måndag. Brukar titta på det. Känns väldigt somrigt att sitta och titta på Povel som står och sjunger på Povelskt vis om stipentiaten. Så jag hoppas att han känner sig bra på måndag.
Flaggan i alla fall hissad och jag har stämt upp i varenda födelsedagssång jag kan.
Ja, må han leva. Med en liten tulipan. For he's a jolly good fellow. Happy birthday. Och min egen födelsedagssång:
Vad är det för dag idag idag idag
Jo det är födelsedag, jo det är födelsedag
Det är Povel Ramels födelsedag i dag hurra hurra hurra hurra!
Må han leva i 85 år till och förgylla det svenska folkets liv med sina melodier och sånger. För att inte tala om sitt skarpsinne och humor.
Underbara Povel, ha en strålande födelsedag och krya på dig!
Grattis!!

Inga kommentarer: