torsdag 28 juni 2007

Resultat av syslöjd


Detta är resultatet av all syslöjd man haft från 4:an till 9:an. Vet inte om att det är nått att vara stolt över, men det är jag. Trodde aldrig jag skulle klara av att sy en hel klänning.
Jag kan medge att tygerna inte är det snyggaste, men eftersom detta är på lek så valde jag att adoptera de gamla tyger som fanns i familjens ägo. Min kreation består således av två vardagsrumsgardiner (svart-blomminga tyget) och en köksgardin (blåa tyget) samt spetsen som kommer ifrån ytterligare en vardagsrumsgardin.
Jag är så nöjd med mig själv och jag pöser av stolthet var gång jag ser den. Lite skrytsam får man vara.

I mitt euforiska tillstånd har jag faktiskt börjat på en ny klänning. I Limegrönt och blå-blommigt. Min smak är det inget fel på haha. Denna nya klänning kommer ha korta ärmar, vilket är något jag aldrig gjort tidigare. Tyvärr har sytråden tagit slut så jag får besinna mig lite grann.
Tänk att det kan vara så roligt att sy!!

Inga kommentarer: