fredag 26 oktober 2007

Efter efter efter

Jag ligger så mycket efter. I två veckors tid har jag haft i uppgift att skriva om "europa erövrar världen". Jag valde en fråga som innebar att jag skulle beskriva hur en vanlig dag såg ut för en nygift man i 1800-talets västeuropa. Jag satt som gjuten vid datorn i 1 och 1/2 veckas tid för att leta information. Inte ett dugg hittade jag. Ingenting alls.
Igår beslöt jag mig för att göra en annan uppgift. Så nu ligger jag enormt mycket efter. Jag ska skriva ett arbete på tre dagar som jag normalt skulle få två veckor på mig att göra. PUST.
Dessutom har jag knappt tittat på veckans uppgift i Holocaustkursen. Det går verkligen utför med mig....

Min moster har varit här i dag. Jag ska hälpa henne med att fixa i ordning min kusins födelsedagspresent. kanske har skrivit det redan? Minnet är inte så klockrent längre. Jag är en gammal och skröplig kvinna nu. I vilket fall har jag saker att göra, så man kan ju undra varför jag sitter här och latar mig...

Adjöken!

Inga kommentarer: