torsdag 18 oktober 2007

Klicker med mera

Nu tänker jag inte beskriva klickerträningen för varje dag längre. Tänkte bara nöja mig med att berätta att det går bra. Douglas har fattat vad som gäller, nu är det bara jag och mina reflexer som ska koppla det samma. Jag har nu klickat honom till att vinka, stå still under borstning och har påbörjat tasstorkningen.
Jag måste säga att klickern är överlägsen med en hund som Douglas!

För övrigt så vill jag inte sitta inne och plugga!!!
Vackert väder, jag vill vara ute! Men nej, jag ska sitta och läsa om "europa erövrar världen". I denna del av ämnet ska jag skriva om hur det var att vara nygift man under 1800-talet. Vad sägs om det?
Jag har också fått lite uppgifter från min kära moster. Hon vill att jag ska hjälpa henne med min kusins (mosters dotter) födelsedagspresent. Så jag har att göra med det de närmsta veckorna.
Jag har också fått hem varorna jag beställt från Bakker. Ett körsbärsträd och diverse lökar, vilket jag var ute och planterade igår. Jag bli förvånad över hur mycket man kan köpa över nätet. Det enda jag inte hittat än är vad man kan beställa matvaror. Jo, en butik i stockholmsområdet har en sådan tjänst.
Ska jag verkligen behöva flytta till Stockholm för att slippa handla själv. Om det är någonting som jag verkligen avskyr så är det att handla mat. Fråga mig inte varför, jag bara avskyr det!

Nu har jag inte tid att sitta här längre, nu ska jag läsa ett kapitel på en 60 sidor om det storslagna europa!
Hej hej.

Inga kommentarer: