fredag 5 oktober 2007

Klicker dag två

Idag har vi klickat lite igen. Innnan jag redogör hur det gick tänkte jag först berätta var jag har för mål.
Douglas ska:
- tolerera att man torkar tassar, utan att morra.
- tolerera att man tar på och av honom sele och regnkappa, utan att morra.
- tolerera pälsvård (trim- klipp- och borstning), utan att morra.
- komma som ett skott vid inkallning.

Det är främst detta jag skaffat klickern till och jag hoppas att den kommer vara till stor hjälp att lära Puckot hyffs och vett.

Nåväl, dagens session:
Vet inte om Douglas och jag har gjort något vidare framsteg. Jag tycker mig kunna se hur hans hjärna jobbar. Han verkar fundera mer, men han är inte vidare entusiastisk. Kan också bero på att jag fortfarande inte är hundra på om jag gör rätt eller inte. I vilket fall så tror jag att han har kopplat klick med godis nu. Fast bara så länge jag håller godisen i handen. Lägger jag godisen på golvet eller på hans tass och klickar så fattar han ingenting. Han bara fortsätter stirra på mig....
Som sagt, jag har lite att jobba på!

Inga kommentarer: