söndag 7 oktober 2007

Klicker, dag fyra

För fjärde dagen har jag och Douglas klickat. Jag tror vi hade ett framsteg idag. Jag började med ett par korta kontaktövningar och sedan tänkte jag att man kanske skulle börja med något lättare än att torka tassarna så jag bestämde mig för att lära honom vinka. Och vå var det som något klickade till i Douglas. Han var fullständigt fokuserad och försökte på alla sätt komma på vad han skulle göra. Och tydligen så fattade han sambandet med att göra rätt, höra klick och få godis, för det tog inte mer än ett par minuter för att han skulle förstå hur kan skulle göra. Det var roligt att se. Jag hoppas att det inte bara var tillfälligt. Jag vill verkligen se mer av en fokuserad och intresserad Douglas under klickerövningarna.
Håller tummarna för att det börja lossna.

Imorn är det skola. Plugg, plugg hela dan...

Dröm om kärlek när du somnar i natt,
dröm och lyckliga studer och skratt.
Dröm dig bort från problem och komplex,
dröm om sex, dröm om sex, dröm om sex....

Inga kommentarer: