fredag 6 november 2009

Dag som gröt

Dagen kunde verkligen ha börjat bättre. Är så ser att det känns som om jag vandrar omkring i havregrynsgröt. Är verkligen sävlig idag.

vaknade på tok för sent. Klockan var närmare 9!!! Det kan ha sin förklring i att jag inte somnade förrän vid 01 i natt, men ändå. 9!
Mor sprang iväg till taxin som skulle skjutsa henne till mormor, jag släpade mig upp med grus i ögonen och tittade ut genom fönstret. Det skulle jag inte ha gjort. Hällregn.
Och jag som skulle ut med hunden. Det enda paraplyet vi ha är trasigt med det fick duga. Tyvärr hindrade det inte mina skor från att bli genomvåta och fötterna iskalla. Ljuspunkten på promenaden med vovven har att han behagade huka sig i ett snårigt dike så jag behövde inte plocka efter honom.
Tack Douglas att du tänkte på mig.
När jag kom hem ringde mor och berättade skadeglatt att det var strålande sol hos mormor så de skulle ut på en lång och mysig promenad.
Ghaa!
Vissa dagar borde bara börja om.

Jag längtar tills min bokhylla/garderob kommer. Beställde två Billyhyllor från IKEA som ska fungera som garderober. Kommer bli skitbra tror jag. De kommer den 13:e. Om en vecka precis.
Annars finns det ingenting att göra. Jag läser för det mesta just nu.
En bokserie från början av 60-talet. Angelique. Jättebra böcker, men jag har vid flera tillfällen velat jaga rätt på författaren och strypa honom/henne för att han/hon för berättelsen på heölt andra vägar än vad jag skulle vilja.

Min stora förälskelse har inte givit med sig heller. Så fort jag tänker på min "gubbe" blir jag alldeles glad och fjantig, haha. Jag kanske borde se lite på honom för att bli på bättre humör.

That, my friend, is how babies are maid.

Inga kommentarer: