lördag 14 november 2009

The Mormor

Mormor var på besök här idag. Ett mycket välkommet avbrott i det gråa och trista. Framför allt ett välkommet avbrott på byggnationerna som tar sig form i mitt rum. Det får bli nya tag med rummt i morgon. Billy-hyllorna kom igår och jag ägnade timmar åt att sätta ihop dem och fylla dem emd kläder och målarprylar och annat. Nu ska jag bara bygga konsoler och sätta upp hyllplan som sedan kommer prydas av böcker.

Men nog om det.
Kära mormor Janet var här idag. Mor och Far åkte och hämtade henne vis 10-tiden i morses och de åkte tillbaka nu för en liten stund sedan. Vi har haft en superhärlig dag. Mycket skratt och prat från min och mormors sida. Jag undrar om någon annan nånsin fick en fot in i samtalen....=D.

Bilder från dagen:

Jag och mormor

Mamma och mormor

Pappa och mormor



Vi bestämde oss för att gå ut och gå. Bilden är tagen uppe vid Slottet där de håller på att bygga



Byggnadsplats


Hösten är visserligen inte den vackraste årstiden, men den luktar godast. Löv som ruttnar och våt jord...mmm.



En liten stig som var fin med inte rullatorvänlig



Det är synd att jag inte har ett stativ. Man kunde tydliigt se upp-och-ned-vända i dne här vattendroppen


Närbild på Räsermormor


Douglas fick springa lös ett stund på fobollsplanen


Gillar kontakten


Godis är gott


Fotogenisk



Styla för kameran


Alldeles innan mormor gick hade vi lite parfoto (igen). Jag och mormor (bror i bakgrunden, naturligt cencurerad)


Gapskratt


Jag och mormor igen


Lika som bär (inte sant?)



Film på promenadväg.
Mormor rääääjsar med rullatorn, hehe.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Va mysigt med besök från mormor! Och roligt att få se lite kort på dig! Det är du alldeles för snål med! Kramar

Johanna sa...

Ja, det var härligt att ha henne här. Har inte träffat henne på ett och ett halvt år...!'

Hehe tack, men jag gör mig inte så bra på bild. Det finns så många andra motiv som är finare =D.

KRAM