måndag 30 november 2009

Sjuk

Jag är sjuk (igen). Mitt immunförsvar verkar ha kollapsat det här året.

För tv-tre månader sedan var jag sjuk i halsen, hosta och snor. Blev frisk efter nån vecka, ett par vecor senare för det återbesök för hosta och snor. Och nu har halsen börjat göra ont igen.
Det är inte bra. Inte alls.
Men men, inget att göra åt. Bara att stå ut den här gången med och tänka på annat. Mormors julklapp t.ex. Den SKA bli klar nu, för jag har nämligen hittat ett nytt barnplagg jag vill göra.

Ta en titt på den här bilden, och säg inte annat än att du fullkomligt smälter:



Jag MÅSTE göra den. Ingen tvekan. Även om den aldrig kommer till användning så MÅSTE den göras. Alla stockir och garn verkligen skriker ut att den här dräkten MÅSTE göras. Det handlar inte om att vilja, det är ett krav!


Jag är smått galen =). Härligt. Funderar på att kliva upp och käka frukost, men innan dess ska jag in på facebook igen. Se om det uppdaterats nått om Pernilla och Fredrik och Feline.
Jag berättade för mormor igår att Pernilla hade fått barn.


Mormor: Har Pernilla? Men vad roligt för henne. Det är tufft jobb med det är värt det. Vad blev det?
Jag: En liten flicka.
Mormor: ÅH vad roligt. Ja det är fint med flickor, jag har ju två själv vet du.
Jag: Jajjamän, Mamma och Moster.
Mormor: Ja, med det var ju helt annorlunda att få barn på den tiden.... har den lilla fått ett namn än?
Jag: Ja, hon heter Feline.
Mormor: Feline, men vad vackert. Är det med Ph?
Jag: Nej med F och så E på slutet.
Mormor: Vilket vackert namn, Feline. Hälsa så mycket grattis från mig.


Så det gör jag. Pernilla och Fredrik, jag ska hälsa så mycket grattis från mormor =).
Jag ska hälsa grattis från familjen här hemma också. Alla ä väldigt glada för er skull.

Inga kommentarer: