onsdag 2 december 2009

Vinter?

Jag trotsar min ALLVARLIGA sjukdom när det är fint väder och frost.
Det var visserligen lite dumt att jag inte väntade till solen steg upp, då hade bilderna jag knäppte blivit jättebra, tror jag.
Får se om himlen håller sig ren från moln, så kanske jag går ut i eftermiddag och har en fotosession med vovven. Just nu verkar det inte lovande. inget blått skymtar på himlen någon stans.
Nåja, man kan inte få allt.

Frostig ljung


Isstjärna på liguster


Höstaster och frostnupen lavendel


Ljuset är nästan rosaskimrande
'


Spindelväv


Självsådd, pansée eller viol. Blommar på eget initiativ


Tall


Rabatten på framsidan den första vinterdagen


Framifrån


Timjan




Det är vackert med frost. Även om det verkar stört omöjligt att få snö numera så är jag ändå tacksam för frost. Bara ett tunt skimmer får allt att glänsa och glittra av kristaller och det räcker för att få lite vinter- och julkänsla. I alla fall för mig.

Inga kommentarer: