torsdag 24 december 2009

Julafton over and out

Julafton idag. Fader och bror åkte iväg och hämtade mormor i morse, och hela dagen har gått förvånansvärt snabbt. Från grötfrukosten tog det endast en och en halv timma innan mormor var här och vi började förbereda lunchen. Sedan har det rullat på snabbt.
Fötterna gör ont efter allt stående och gående i högklackat. De stackarna är ju inte vara vid det. Nu mår de bra i sina ballerinor =).

Fyra röda ljus dagen till ära

Lunchen med mormor. Vi har aldrig haft så mycket mat till Jul tidigare. Och GOD mat. Annars är jag inget fan av julmat med vi hade gjort om lite och hade flera alternativ och det var så lyckat att jag tog två gånger första sittningen och sedan dukade upp en gång till två timmar senare =). Favoriten var Broders lätt rostade tomater marinerade i olja, vitlök, basilika och parmesan. Har aldrig ätit så goda tomater i hela mitt liv!

I vardagsrummet, festar på en massa godis och har precis öppnat klapparna.

Detta bord är enbart fullt med godis. En liten skål med nötter och frukt finns också visserligen, men annars så är detta bord en bantares skräck.

En annan var ju där och små-åt under dagen, hehe.


Det har varit en jättebra jul. Visserligen existerar det ingen julkänsla längre, i år försvann nog det sista som fann kvar. Men jag sörjer det inte. Julafton är ju trevlig ändå. Trots avsaknad av julkänsla. Vi har haft trevlig, skrattat och pratat ätit och allt klassiskt som hör julen till.

I klappväg, då? Det är ju ingen överraskning att vi har julklappsdragning. Jag drog mina tre klappar och fick en Rubiks Kub, en doftolja som man kopplar in i uttaget och gör att rummet doftar gott och en penna med tillhörande bokmärke. Av mormor fick jag addresserad julklapp innehållande pengar.
Mormor var den som fick flest julklappar frukskålar, dukar, choklad, skålar, mugg, stickad sjal, bok och ännu mer choklad.
Efter att hon hade åkt hem så ringde hon och ville tacka ytterligare för den varma och goa sjalen.

Roligt att höra.
Det har varit en riktigt God Jul.

Inga kommentarer: