lördag 19 december 2009

Julegran



Granen står så grön och grann i stuga. Granen står så grön och grann i stugan.Falleralla la la la , la la la la la , la la la la la LA LA!

Tadaaa, det här är årets julegran. Broder gick iväg och högg den på gammeldags vis för ett par dagar sedan. Kanske man kan våga sig på att känna lite grandoft nu då? Det har vi inte gjort de senaste 10 åren då vi köpt granar. Förmodligen är de köpta granarna huggna redan i september....

Det är ju som bekant Bror som bestämmer hur granen ska se ur i år. De här granen är ju i glesaste laget för min smak, jag gillar kalleanka-granar Så tjocka att Piff och Puff kan i dem.
Men tillskillnad från andra år så är den här rödgranen bland de snuggaste i haft när det gäller grenarnas placering. Alldeles jämnt ooch fint fördelade från topp till...granfot?
Ska blir spännande att se hur Bror väljer att klä den.

Själv ska jag ägna ett par minuter åt att bädda och evetuellt börja sticka på nått nytt...eller kanske börja måla den nya bebisilden jag skissade upp i gårkväll.... eller nått som måste göras är julrim till klapparna. Har inte kommit på ett enda hittils. Jag tänkte jag skulle rimma igår, men fastnade land limerickar och hade kul när jag försökte komma på lite sådana. Inga som passade till julklapparna dock.
Jo, och så har jag lite kakor och praliner att baka...

Nu får det bli lista annars löper hjärnan amok.

1. Julrim
2. Julbak
3. Sticka
4. Bebisbild

Det är väl den mest praktiska fördelningen tror jag.

Nog för nu!

Inga kommentarer: