lördag 26 december 2009

Besök



Fick besök idag av Pernilla, Fredrik och Feline. Var väldigt roligt att se Pernilla och Fredrik igen, och att se Feline för första gången live =).
Jag tror det var sommaren....-06-07-08?? som jag träffade dem sist. Ghaa, mitt minna är så jäkla uselt. Vad gjorde jag i somras? Vad minns jag från i somras? Hmmm.... jo, det var första året jag lyckades odla melon, det minns jag väl.
Sommaren -08 då?.....Försöker minnas genom att tänka på vilka växer jag odlade och hur jag pluggade, och om det var det året vi kastrerade Douglas Jag skäms för att säga att jag inte ha en blekaste. Jag tror sommaren 08 var dte året jag började med rabatten på framsidan, så -08 går bort.
07?? Jösses, det var ju en evighet sedan, men nu ska här funderas. Hösten -07 var då jag pluggade historia och Holocaust om jag inte missminner mig, men sommaren då? Var det inte -07 vi gjorde äggrabatten på baksidan. I så fall var det den sommaren då Annika och Pernilla var här... men var det samma år som både Pernilla och Fredrik var det???

Helt ärligt, jag skäms att säga det, men jag minns inte när det var. Men jag minns annat. Jag minns att det var på eftermiddagen, kvällen. Jag minns vad Pernilla och Fredrik had epå sig, vart vi gick och nästan helt vad vi pratade om. Minns att mamma blev lite kär i Fredrik när han hjälpte henne att hänga upp en blomkruka, haha. Men jag minns inte årtalet. Jag skulle vilja säga att det var 06.....eller o7. 08 tror jag inte det var.

Nåja, åter till nutid. Pernilla. Fredrik och Feline var alltså här en stund innan de skulle hem och fira lite jul med Pernillas släkt. Och det var bland det mest uppskattade besöket jag haft länge. Inte bara för att jag fick choklad (=D), utan framför allt det var ett sådant trevligt avbrott att se två människor som det fullständigt lyste om av glädje? Lycka? Eufori? Nått av dem var det, och det var härligt att se! Feline har dragit en riktigt vinstlott och allt annat än lyckliga barn i dras hem lär vara en omöjlighet.

Inga kommentarer: