måndag 14 december 2009

(o)väntat besök?

Idag har vi haft besök i stugan. Den nyfriserade lilla klimpen Nelson var över och satte fart på den "gamle" Douglas.
Jag minns när Douglas var den ettrige och påstridige som fick andra hundar att flömta och falla ihop av utmattning. Nu är det ombytta roller. Kanske inte bara för att han nått den aktingsvärda åldern av 4 år, men högst troligen för att han har ett par kg övervikt att släpa på.

Det verkar inte som han kan bli av med dem. Vi kan inte dra ned mer på maten, då förlorar han ju näringsämnen. Han får (nästan) inget vid diskbänken längre.
Jag får hålla husse under uppsikt, jag tror minsann att han är lite svag för de bedjande mörkbruka ögonen.
Jag däremot är en kvinna av stål med ett hjärta av is!

Lek

Visst är han söt som kortklippt
Jo, det är precis vad det ser ut som. Nelson vill bli par med Douglas och skaffa småttningar. Dock har han inte riktigt förstått hur man ska göra.


Douglas är inte lika intresserad av en parrelation


Egentligen en tptalt misslyckad bildi och med att halva Nelsons huvud är borta samt att han öga lyser som en lanterna i natten.
Men uttycket är "priceless".


Flörtigt flin


Vila mellan lekarna


På Pernillas begäran lyckades jag få med mig själv lite på bild. Nelson får sina öron tvättade och tycker att det är ett tillfälle att ta vara på.


Här är jag igen i något osmickrande pose, men skit i det. Alla är inte fotogeniska.
Eller jo, Nelson är ju det förståss. Ser ni att han är beredd att attackera med sin tungspets?


En ännu mer osmickrande pose för min del när jag blir övermannad och kapitulerar för denne lilla fjant som tydligen tycker att jag smakar gott.


En liten film på tilldragelserna.
Nå det var min förmiddag. Hur har eran varit?
Nu ska jag städa ut datorn litegrann och förmodligen sticka lite.
Jag vill dessutom måla fler bebisbilder, emn jag måste hinna färdigt med ett par stickade prylar innan jul, så det får dröjas lite.
Nåja, det är ju inte så att det är snålt om tid i mitt liv direkt, haha.
Trevlig dag.

Inga kommentarer: