tisdag 8 december 2009

God morgon

god morgon, hör fålgar sjunga glatt, god morgon. Godmorgon i kör.

Eller nått sådant.
Ja nu är det morgon igen. Skönt nog hostade jag inte lungorna ur mig i natt. Vågar man hoppas på ett tillfrisknande?

Jag ska passa vovve i dag. Nelson, grannarnas hund.
Kan klippte sig igår, riktigt kort. Ska se om jag kan plåta honom sedan. Man känner knappt igen honom. Super söt liten voffe är han nu.
Jga ska till nelsons matte att om de vill skulle jag kunna trimma honom nästa gång, så slapp de åka iväg så långt. Jag bor ju endast 20 meter ifrån dem =).
Det måste vara skönt för honom att slippa den där långa pälsen som släpade i marken och blev blöt, smutsig och tovig. För att inte tala om allt skräp han drog med sig in, trots att han är en ganska liten vovve.

Så idag kommer Douglas få leka lite. Tror jag kommer ta med mig Herr Nelson över hit och låta de två vovarna leka av sig litegrann på uppfarten. Det kan Douglas behöva i varje fall. Han har fått hålla till godo med mig de senaste dagarna. Inte haft någon hundkompis att leka med alls.

Inga kommentarer: